Pekerjaan ku ibadah ku…

Bismillah…Ya Allah syukur kerana rezekimu yg kau telah limpahkan kepada ku.

Mulanya agak sukar kerana membuat pilihan walau kekadang dilihat seperti mudah.  Setelah bekerja selama lebih kurang 13 tahun aku ditawarkan bekerja di tempat yang lain. Walaupun gajinya lebih kecil tapi aku nekad kerana aku tahu ini yang aku MAHU.

Alhamdulillah sudah masuk bulan yang kedua aku bekerja di sini…KESAL??? Oh Tidak!  Syukurnya aku tidak terhingga.  Dengan pekerjaan ini yang memerlukan aku mula bekerja pada jam 8.15am, bangkit dari tidur jam 5.30pagi sekaligus aku dapat mengerjakan solat subuh yang selama ini aku tinggalkan dengan sengaja. Astargfirullah…

Ya Allah sesungguhnya itulah antara hikmah2 mu yang tersembunyi.  Walaupun rasa bersalah tidak terhingga aku tinggalkan fardhu Zohor dan Asar pada waktu pekerjaan, bila terdaya aku lakukan Qadaq dan juga solat sunat.  Ya Allah moga kau terima Solat2 fardhu dan sunat ku kerana hanya kau yang tahu apa yang tersurat dan tersirat.

Ya Allah berikan aku kekuatan diri,  daya ingatan yang baik dan juga dalami kefahaman dijiwaku semuga segala pekerjaan yang aku lakukan dapat dilakukan dengan sebaik mungkin…Amin Rabbal Alamiiinn…..

Hamba Allah Rozanita

 

Leave a Reply

